21
Feb
10

Förläsning i Norr, Bürgers Växtgård, Sala

Jag har förstått att det inte bara är grannar och vänner i Rörum som tittar in på den här sidan så då kan det kanske vara på sin plats att berätta att jag kommer hålla föredrag på Bürgers växtgård i Sala.

Bürgers är en schysst handelsträdgård som har ett av mellansveriges största sortiment av fleråriga växter. Nu hålls en av återkommande temakvällar och den här gången är temat ätbart. Jag kommer hålla en föreläsning och visa en del av bredden av bär och frukter man kan odla här, det kommer också bjudas på marmelad på ovanliga citrusfrukter, äppelprovsmakning och mahoniasylt. Jag har med mig lite kul bär också, bland annat en narrbuskefrukt som vi kan testa!

Så kom förbi, ni som är i krokarna nu på torsdag den 22 oktober klockan 18:00 i Bürgers butik i Sala
Evenemanget är öppet för alla och gratis.

Läs mer om Narrbusken Decaisnea fargesii i ett tidigare inlägg

1 Response to “Förläsning i Norr, Bürgers Växtgård, Sala”



Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 84 andra följare


