31
Mar
10

Mer Araucaria

I måndags när jag och sofie åkte över för att hämta lite växter i Olés plantskola så tog vi en paus i Mölle, som bara ligger en dryg timme från Malmö och vad fick Sofie syn på om inte en Araucaria i knopp eller kott? Det är lite svårt att avgöra. Det ser precis ut som det jag sett tidigare i Simrishamn, men de känns mer som blommor än mognande knoppar, vad tror ni? Vackert var det i alla fall.

Om du undrar varför jag snackar så osammanhängande om Araucarian, läs det jag senast skrev om den här

Ett par år efter det här inlägget skrevs fick jag chansen att provsmaka den kolla här

Nu finns Araucarian att köpa på http://ensammatradetsplantskola.se


3 Responses to “Mer Araucaria”


  1. 1 Tim
    oktober 15, 2010 kl. 10:45 e m

    Var ligger Mölle? Är det i Sverige? Olés plantskola känner jag inte heller till… vad är det för ställe?


Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 83 andra följare


