23
Apr
10

Toppentorg

Det var riktigt kul att besöka torget i Lund, helt klart ett ställe jag kommer återvända till, förutom att bilen på väg tillbaka idag hade bytt en tredjedel av växterna  mot schyssta tomlådor av trä (från grönsakshandlarna) så var stämningen och alla möten guld värd. Flera av torghandlarna såg att jag var ny och hälsade mig välkommen och lycka till, när det värsta aprilvädret var över oss kom en närbelägen sock-försäljare och erbjöd en pressening  för att skydda mina växter från hagel-bombarderingen. Snällt!

Sedan dök det upp flera Mandelmanns-stammisar och dessutom några som sett på bloggen att jag skulle vara där. Så trots det stundtals frostiga vädret blev det många nya och gamla bekantskaper, en prima dag som säkert kommer upprepas. kul kul!

0 Responses to “Toppentorg”



  1. Kommentera

Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 84 andra följare


