17
Sep
10

Odla gojibär? (!)

Jag föredrar att inte odla dem alls, det går så lätt att skörda dem i naturen, inte bara i Kina.

Ska man odla dem så finns det ett par sorter som skiljer från arten som finns på stranden, den ena med lite större bär(big life berry), den andra med lite sötare (sweet life berry).. Snygg är den ju också, och visst var den rätt nyttig också, tyckte jag någon sa? David Wolfe tycker sig veta det och är snäppet mer entusiastisk över den än jag.  Han plockar i arizonaöknen, en bra bit från lommabeach, utan en nypa salt.

(allvarligt talat tycker jag den är lite hypad, gojin måste vara jävligt nyttig för att den ska vara värd att äta och odla för så särskilt jättegod tycker inte jag att den är. Men smaken är ju som baken.)

Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 85 andra följare


