09
Mar
11

mysterieväxt nr 2

Yes box! 10 p till Peter  och Richard! visst var det Viburnum tinus, den är verkligen över allt här. Riktigt fin med sina stjärnlika blommor som doftar underbart kryddigt.

Mysterieväxt nummer 2 såg jag på låångt håll första gången och då såg det lite ut som en vintergrön, boostad hassel med 15-20 cm långa hängen, lite lätt silverhåriga. Så här såg det ut:

 

och det visade sig vara en vanlig rackare här det också och för att ge en liten ledtråd så citerar jag en känd hollywoodfru ”jag älskar tofsar” eller på orginalspråk ”I love tassels”

3 Responses to “mysterieväxt nr 2”


  1. 1 Richard
    mars 10, 2011 kl. 8:00 e m

    Jag vill också veta vad ”Hasseltoffs busken” är för något. Såg en sådan på Irland för några år sedan. Har ett gäng andra bilder därifrån med okändisar. Snart vet du nog vad det är, då skickar jag ett gäng bilder. /R

  2. oktober 6, 2011 kl. 9:39 e m

    Garrya eliptica?
    Förstår att du är i England i rå, spännande. Ja du var ju faktiskt inte på Ensamma trädet sist vi var där.
    Nu skall jag läsa mer och se vad du gör i England :) Hälsningar Anette med dagliljorna (www.dagliljan.se)

    • oktober 17, 2011 kl. 3:44 e m

      Helt rätt! det är ett gäng buskar och träd som var nya för mig här i england, men som nu känns rätt vardagliga. Och massor som jag inte lyckats knäcka. Det är verkligen ett trädgårdsland! Ja jag har lämnat Mandelmanns trädgårdar, men England känns inte som ett helt fel substitut, nu styr Sofie och jag kosan mot Hornborgasjön, så nu letar jag plats för nya projekt där!


Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 86 andra följare


