29
Apr
11

Tintinhull

Lite bilder från en förmiddag i det som varit Penelope Hobhouses trädgård.

Det som blommar vitt var något som såg ut som ett slån, men helt hundra är jag inte och med tanke på hur lite rotskott det var runtomkring får man väl anta att det var en annan småblommig prunus. Spännande att se en så stram ram med växter som får spela fritt där innanför. Väldigt klassiskt och effektfullt.

Om det här bara hade fått vara något saftigt sött körsbär, så hade det här varit den snyggaste fruktträdgården jag hade sett.. Men av någon anledning har man valt ett dubbelblommigt sterilt körsbär istället.Det är så mycket som slår ut, blommar och blommar över. Kort, kort är allt.

4 Responses to “Tintinhull”


  1. maj 2, 2011 kl. 1:51 e m

    Just kort, kort, det går rasande fort just nu, jag hinner inte med, fast jag vill ju..plåtar och försöker vara ute men allt ändrar sig hela tiden! Ser ut att vara en vacker trädgård P H’s. ha det fint/Sophia

    • maj 4, 2011 kl. 9:57 f m

      Ja! visst känns det lite som om man konstant vill luffa runt, fånga knoppar, dofter och vyer. Inte behöva ladda kameran, tömma kameran, sova, äta och annat oväsentligt. :) Det är otroligt mycket vackra trädgårdar. De lite mindre känns allra bäst. Det är spännande, man vet aldrig riktigt vad som kan gömma sig bakom nästa hörn. ha det bäst!

  2. maj 9, 2011 kl. 8:38 e m

    Åh, Tintinhull, där var jag förra året och gillade det mycket. Allra bäst minns jag de fantastiska buxbomskloten!
    Om du vill ge dig ut på fler trädgårdsutfärder måste jag tipsa om Knighthayes Court som har en helt underbar, muromgärdad köksträdgård.

    • maj 10, 2011 kl. 3:33 e m

      Kul! bra tips! det lägger jag på önskelistan! jag har betat av 30, men den fylls på i samma takt! Just köksträdgårdarna är något jag verkligen diggar här. Höga murar ger skön struktur och bra klimat. bra grejer!


Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 84 andra följare


