12
Jun
11

Nya, spännande utmaningar

Jag har ju berättat om att jag kunde lämna mitt fina slav-plantskolejobb lite lätt och det är tack vare ett möte med Allt om trädgård dagen innan vi åkte till England, det mynnade bland annat i att  jag från och med nästa nummer sitter med i en expertpanel och svarar på frågor från läsarna. Sällskapet jag har där är otroligt hedrande, Boel Sandskär hortonom och forskare från SLU, Lena Israelsson trädgårdsskribent och guru som knappast behöver en närmre beskrivning, Jonas Bengtsson från Djupedals plantskola, Peter Englander från medelhavsträdgården i Simrishamn. Otroligt roligt att få vara med där. Det gjorde det möjligt att i mycket större utsträckning besöka fantastiska öppna trädgårdar och plantskolor som verkligen har gett mig insikter om vad som gör en trädgård lyckad och idéer om stora framtida trädgårdsprojekt. Väldigt kul!

 

En väldigt lyckad vy i en av trädgårdarna jag besökt..

Samma knutträdgård från andra hållet… kanske en anings tidsspecifikt och det kändes säkert hett som bara den 2000 eller -99.

 

2 Responses to “Nya, spännande utmaningar”


  1. juni 14, 2011 kl. 12:07 e m

    Grattis! Vad roligt!
    Lät ju inte kul det där plantskolejobbet huu … läskigt värre.
    Ha det gott!
    Nanna


Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 86 andra följare


