05
Aug
11

det smygs över gärdet

Lite surmulen, men ändå galet fin! Jag satt ute och åt lunch I trädgården när en lite gärdssmyg hoppade allt närmre, och till slut bara var ett par decimeter från mina fötter… Jag höll andan. Plötsligt verkade den registrera att jag satt där och pilade iväg snabbare än ljuset och in I en buske en bit bort, och direkt efter hördes pärlande fågelungspip. Jag kunde inte motstå frestelsen att smyga mig närmre och titta efter boet och det här var vad jag såg. En vansinnigt småsur liten gärdsmygsfågelunge. Fyra fem dagar senare så var alla ungarna utflugna och flög som miniatyrkanonkulor över trädgården ett par dagar innan de drog till nya jaktmarker, eller kanske blev ett fall för någon annans jaktmarker, vem vet.. Men så jäkla underbart att ha en trädgård direkt utanför dörren, kolonier är en underbar ersättning för alla lägenhetsboende, men att bara kunna strolla ut och ta lunchen i solen, bland fåglarna slår det mesta. Fantsastico!

0 Responses to “det smygs över gärdet”



  1. Kommentera

Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 84 andra följare


