07
Mar
12

Kistamässan nästa

Imorgon drar trädgårdssäsongen igång på allvar med Kistamässan, rum och trädgård. Jag kommer vara där med Allt om trädgård i deras monter och svara på odlingsfrågor ett par timmar varje dag, och synas en del på scenerna också med ett fruktat smakrikt föredrag på torsdagen och ett annat med fokus på magiskt smarta odlingstips på fredagen. Det ska bli riktigt kul att se vad mer som finns på mässan, jag håller tummarna för någon schysst försäljning av beskärningsverktyg, jag behöver verkligen en ny ympkniv och en japan-slipad såg.

Bland de övriga föredragen finns bland annat Jamie Dunstan som gjorde en av de trädgårdarna som jag tyckte var snyggast och mest inspirerande på Chelsea 2011, den hade en riktigt skön industriell känsla med mycket återvunna material med lyxig känsla. Det ska bli kul att höra historien bakom den!

här är några bilder på trädgården Winds of change från Chelsea när jag var där i våras och en film:


0 Svar to “Kistamässan nästa”



  1. Kommentera

Lämna en kommentar


kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör som 82 andra, prenumerera du med.