15
Mar
12

Kistamässan i backspegeln

Kistamässan var väldigt bra på många, många sätt. Det var kul att se en ny mässa som var så lyckad också. De tyvärr obligatoriska icketrädgårds-inslagen överskuggades av ett schysst utbud av frön, växter och knölar. Jag fick med mig en markorkidén Bletilla och ett gäng Nerine som jag längtat efter länge.

 

Det här är en av många Nerine som jag såg i England där flera sorter och arter är härdiga, men de flesta odlar dem i kallväxthus, mina hamnar nog i jordkällaren över vintern. Men just den där sena höstblomningen ser jag vansinnigt mycket fram emot!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Utställningshallarna var också översvallade av  fina dukningar och utställningsträdgårdar. Många var superfina, några var mindre lyckade men så är det ju alltid. Jag hade två scenuppträdanden som båda hade publik på sisådär en 75-80 pers, många kom fram efterråt och pratade vidare och det är alltid så kul att få det där riktiga mötet efter en monolog som det lätt blir på en mäss-scen. Det var också superfint att träffa bloggföljare och allt-om-trädgårdläsare. Bäst av allt var ändå att få träffa allt trädgårdsfolk. Ulla Hasselmark som har kommit ut med en rejält omarbetad upplaga av sin Fröbok som också har en blogg svarade också på odlingsfrågor i montern och vi gick omlott, jättekul att träffas, det blir garanterat fler gånger. Hannu Sarenström och Rune Kalf Hansen hade en finfin live-mat-show under dagarna, båda är supertrevliga, väldigt kul att höra och se. Och det var väldigt schysst att få ett ansikte på alla jag har kontakt med på Allt om trädgård, bra folk! Även om André fick delta som papp-variant eftersom han var sjuk. Men hans bok imponerade! Det var förståss superkul att träffa alla gamla vänner från här och där. Mest överraskade min gymnasie-engelskalärare, överraskningen var ömsesidig och jag tror att allt om trädgård fick en till läsare :)


3 Responses to “Kistamässan i backspegeln”


  1. 1 Anna
    mars 23, 2012 kl. 10:01 f m

    Ujujuj, vad det var härligt att se dig på mässan, Anders! Men som jag sa, jag är inte ett dugg överraskad eftersom du redan under gymnasietiden visade att du besatt kvalitéer utöver det vanliga. Det bästa av allt är att du investerat i dessa och det gör mig stolt! :)

    Och mycket riktigt – en ny läsare och prenumerant!! Eftersom jag går en kurs i trädgårdsdesign kommer du nog få både en och flera frågor om råd och inspiration……
    /Anna

    • mars 23, 2012 kl. 10:10 f m

      Åh Anna! det var jättekul att träffa dig där! Det var en otrolig energikick! Du emma och Jörgen var stora inspirationskällor under gymmnasietiden och gjorde att de tre åren blev riktigt bra! Filmkvällar mm. Sjukt värt! Tack!


Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 83 andra följare


