16
Mar
12

Äta alger

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jag har en aldrig sinande längtan av att ta mig till riktigt algrika klippor för att utforska  dessa vattnets växters smaker. Vi tog chansen när vi var i Cornwall på en tidvattensstrand. Det var riktigt salt och gott. Men den tång jag hade hoppats på att hitta lyste med sin frånvaro: dulcen. Så det får bli fler strandutflykter! Men ska man skörda alger är det inte fel att ha med sig en skördeguide, och inte minst plocka dem i ett friskt hav. Dess värre är det svårt att hitta hav utan förhöjda halter av kadmium, så oavsett var man är ska man inte basera sin kost på dessa godsaker. Men en och annan smakutflykt vill i alla fall jag unna mig.


1 Response to “Äta alger”


  1. mars 18, 2012 kl. 7:21 e m

    Det låter spännande! =)


Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 83 andra följare


