27
Apr
12

Wow vilka veckor

Det har varit ett par helt fantastiska veckor, eller egentligen en vecka särskilt. Det började på Turbin där jag var inbjuden att hålla en odlingsworkshop om hydroponisk odling, en öppen tillställning som fyllde lokalerna av nyfikna boenden i närheten och specialintresserade fönsterfarmare och aquaponicsodlare. Fantastiskt roligt.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Foto: Ola Kjellsson, kolla in här för fler bilder och mer detaljer.

Direkt därifrån bar det av mot nordiska trädgårdar och inspelning av ett filmklipp för mässans hemsida om trender eftersom det var min officiella roll, trendspanare, förutom att jag också var expert för allt om trädgård i deras monter och fick svara på frågor där.

Och det här var bara dagen innan mässan, sedan blev det riktig rusch följande dagar först med pressfrukostföredrag för sisådär 200 journalister, ett föredrag utifrån min bok varefter en kvinna kom fram och sa ”Det här var det bästa jag hört på väldigt väldigt länge, det gjorde hela mässbesöket värt det”, en halvtimme senare ett till trendföredrag och intervjuer med Rapport, Sveriges radio international, Metro (det var omslags storyn!), Gomorron Sverige, det nämndes i Odla med P1, Dagens industri, DN, Svenska dagbladet, Aftonbladet och så hann jag med en sväng till tv4 Nyhetsmorgon också på fredagen. Kolla ett av klippen här. Dunder och brak! vilket kalas! Hipp hurra! och alla fina trädgårdsmänniskor på mässan, jag mötte en man som numera var pensionerad men som hade jobbat som trädgårdsmästare hela sitt liv efter att ha utbildat sig vid Experimentalfältet, ni vet som har ett sviskon uppkallat efter sig. Mycket fint.

Nu bär det alldeles strax av mot Kina, söndag nästa vecka sitter jag på ett plan med 40 trädgårdsintresserade kinaresenärer, det kommer bli så vansinnigt kul!

De senaste dagarna har jag jobbat som en galning för att få iväg alla plantskole-sändningar som bara väller in. Bråda, glada dagar! och igår var jag med i SVTs trädgårdsonsdag och ympade, ett fint gäng det där, och Castor fick vara med på ett hörn också. kolla kolla!


0 Responses to “Wow vilka veckor”



  1. Kommentera

Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 83 andra följare


