14
Dec
12

Pånyttfödelse, här kommer jag öppna i vår

Som sagt är det mycket på gång framöver,  det riktigt riktigt stora är att jag har hittat en plats att äntligen öppna min plantskola på. Från och med första januari kommer jag ta över driften av en makalös trädgård med en fantastisk utsikt över Hornborgasjön. Jag får ett osannolikt kontor med 4-5 meter i tak, glas över hela väggen och plats för både kreativa kompisar, föreläsningar, kurser och spännande projekt. Det bästa av allt är att vi är ett gäng som kommer använda lokalerna, bland andra Anna Wennerstrand som skapar inspirerande konstkeramik. I vår kommer hon hålla kurser i vår gemensamma verkstad, håll utkik på hennes hemsida!

Mitt mål är att skapa en vårträdgård utan dess like i Sverige. Redan nu har jag varit där och planterat lökar. Mer än ett par stycken.. du ska få se!

 

Visst är det hur fint som helst! Det ska bli underbart att dra igång i vår, men nu är det mycket arbete på vägen dit.

 


3 Responses to “Pånyttfödelse, här kommer jag öppna i vår”


  1. december 14, 2012 kl. 6:06 e m

    Grattis! Ser kanon ut. Tittar in i sommar.

  2. december 14, 2012 kl. 6:52 e m

    Lycka till!
    Vi kommer nog förbi till sommaren.


Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 83 andra följare


