08
Jan
13

Kolla kolla!

Det är en smått magisk känsla att för första gången på 6 år gå till jobbet, det är visserligen inte längre än 500 meter, men ändå. Nu har jag det: ett eget kontor, en fysisk plats för mitt arbete. Underbart. Det innebär också att jag känner mig så himla mycket mer ledig när jag går därifrån. Visst, jag kommer aldrig kunna sluta tänka trädgård oavsett tid på dygnet, det vill jag inte heller. Jag hittade förresten en kul uppsats om ljud i trädgården som jag läser just nu (http://ex-epsilon.slu.se:8080/archive/00002618/) läsvärt. Men jag kan kanske sluta fundera de tråkiga bitarna med att driva företag.

Bolum horisont

Bolum horisont

Bolum horisont

Bolum horisont

Det skadar inte heller att det här kanske är den vackraste tänkbara kontorslokalen, med schysst miljötänk, pelletsuppvärmning och torrtoalett, som dessutom separerar urinen som sedan kan användas i trädgården. I stora fönster syns betesmarker med runda får och bortanför det Hornborgasjön och man ser faktiskt ända bort till Kinnekulle. Jag känner mig oerhört priviligerad! Det finns plats för 3 till att jobba här. Så dörren står öppen för vecko-hyrning, månadshyrning eller mer permanenta kontorskompisar för kreativt arbete. På området finns också Anna Wennerstrand konstkeramiker, en trädgårdsrehabilitering, ett ekologiskt jordbruk och snart också en akupunkturmottagning och Akupunkturskola. Om du är sugen på att vara med skicka ett mail till ensammatradetsplantskola@gardener.com

 

Bolum horisont

Bolum horisont

 


5 Responses to “Kolla kolla!”


  1. januari 8, 2013 kl. 4:11 e m

    Snyggt förstår att du njuter av din arbetsplats. Själv jobbar jag extra i en skidbacke och får är det ingen vidare utsikt idag. Grått o trist och dimma.

    • januari 8, 2013 kl. 4:57 e m

      JA det är grymt bra. Men det är ju fantastiskt att det fortfarande finns snö i backarna, jag blev riktigt förvånad när jag tänkte ta en promenad på Mösseberg här i helgen och det var skidspår överallt. Nästa gång får det bli med skidorna i stället. I vilken backe jobbar du?

      • januari 9, 2013 kl. 10:53 e m

        Jag jobbar på isaberg i Hestra.
        Där är alla nerfarter öppna och nu ska de väl spruta i helgen när det blir kallare igen.
        Jag jobbar där på vintern annars jobbar jag som egen i trädgårdsbranchen.

  2. januari 9, 2013 kl. 4:31 e m

    Fina lokaler ser det ut som men hur går det att jobba när utsikten är så vacker. Jag ser också Kinnekulle härifrån Dals Rostock när det är klart väder. Är intresserad av trädgård och gärna udda växter. Är de ätliga eller intressanta på annat sätt också är det ju extra intressant.


Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 83 andra följare


