22
Jan
13

Nytt namn, ny hemsida – hur väljer man? såhär valde jag

Nu fortsätter jag blogga på ny adress: frodas.org

Nu lämnar jag Ensamma Trädet, och jord i hatten, framför allt eftersom ensamma trädet står kvar på Österlen och jag har flyttat till skaraborg. Istället samlar jag allt under det nya namnet Frodas Det är både en uppmaning och ett tillstånd och något som alla som kommer till trädgården och plantskolan vid Hornborgasjön kommer göra. Det är ett grönt ord och det var inte taget. Vad tror ni?

Kommer plantskolan Frodas vid Hornborgasjön, kommer kontoret Frodas på Bolum Horisont, kommer åhörarna Frodas efter föreläsningarna, kommer texterna Frodas i tidningarna och kommer växterna fortsätta Frodas i din trädgård?

Visserligen finns det lite skräp på de vanligaste domänerna så tills vidare landar jag på frodas.org jag tror att du som prenumererar kommer fortsätta få uppdateringar från den nya hemsidan, om inte, säg gärna till!

 

Allt material är överflyttat och snart ryms både blogg och webshop under samma huvuddomän. Jag har ju kört ett år med webshop hostad av Crystone, det var billigt, det var väl allt som var bra med det. De har en egen webshopslösning som är asenkel men också omöjlig att påverka, dessutom är alla slutsteg på Engelska vilket känns sådär. Så när jag nu skulle hitta en ny leverantör gjorde jag som de flesta och frågade alla omkring mig. Jag fick då rådet av brorsan att hitta ett svenskt webbhotel med en open-source-webshopslösning. Jag själv ville dessutom gärna fortsätta med wordpress och jag har verkligen haft användning av att det är ett open-source-projekt. Det vill säga att koderna är öppna vilket gör att vem som helst kan programmera tillägg och uppdateringar vilket i sin tur ger ett otroligt mångfaceterat upplägg. Man får väldigt mycket för inga pengar helt enkelt. Valet landade på Loopia som förutom  att ha genvägar till att använda wordpress och open-cart dessutom har sin support på välbekanta gator i gamla hemma-Västerås. Trevligt. Så vi ses väl där!?

 

frodas.org

 


4 Responses to “Nytt namn, ny hemsida – hur väljer man? såhär valde jag”


  1. januari 22, 2013 kl. 9:43 f m

    Frodas var ett bra namn. Ska lägga det på minnet.

  2. 3 Lena Frisk
    januari 22, 2013 kl. 5:58 e m

    Jag gillar namnet och längtar till våren då jag får komma till din plantsskola. Jag har köp din bok och är sugen på en massa växter. Lycka till med allt!


Kommentera

kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör sällskap med 83 andra följare


