21
Apr
10

Torsdag på torget

På torsdag finns det chans för förmiddagspigga (fram till 14:00) att handla växter från Ensamma Trädets Plantskola på Mårtenstorget i Lund, jag tar med det roligaste jag har så får växterna en liten utflykt. Några får säkert stanna i trädgårdarna där.

Jag har alltid gillat torghandel men det här blir första gången jag kommer stå där själv.  Det finns ju ofta blommor och utplanteringsväxter på torget men nästan aldrig plantskoleväxter. Nu blir det tillfällig ändring på det, Mårtenstorget får ett gästspel av buskar och träd med ovanliga frukter och bär. Jag tänkte att den här första gången få bli lite på prov, nästa gång säger jag till lite mer i förväg. Det ska bli riktigt kul! Spännande!

Transporten är ju inte den största men den mest ambitiösa. Det går alltid in en till växt.


9 Svar to “Torsdag på torget”


  1. april 21, 2010 kl. 12:23 e m

    wow, kul!
    glöm inte berätta hur det gick!
    Lycka till!

  2. april 21, 2010 kl. 7:55 e m

    Det ska jag berätta för Nisse!
    Hoppas ni har det bra där nere i syd, här snöar det minsann så vintern är tillbaka. Men Ns mammas magnolia är på väg att slå ut ändå!

  3. april 22, 2010 kl. 12:32 f m

    Hej Anders!
    Nu har jag blivit bloggare också:
    se TRÄDBLOGGEN på:
    http://tradbloggen.wordpress.com/

  4. april 22, 2010 kl. 12:13 e m

    Ha, det var bland det roligaste bild……. Ambitionen är ju på rätt nivå, så at säga :)

    Du måste bara berätta hur det gick!

    Ha de gott. Catarina

    • april 23, 2010 kl. 11:48 f m

      Bilen var ungefär lika full på väg tillbaka men istället för växter proppades den av framtida sålådor i form av återanvända grönsakslådor.. Det var kul! jag blir sugen att besöka fler torg..

  5. april 22, 2010 kl. 3:37 e m

    Jag hade storartade planer att komma förbi och morsa på dig vid sjutiden innan jag skulle med mitt tåg. Tyvärr var min tidsplanering inte lika ambitiös som din växtpackning i bilen… så, det blev till att halvspringa till tåget istället. Hoppas det gick bra iaf, och att vi får se dig på torget fler gånger! Jag brukar alltid handla eko-ägg där på lördagar av en tant med flätor. Finfina ägg i spräckliga färger för 25kr/12st. Mkt bättre och billigare än de ekologiska i affären.

    • april 23, 2010 kl. 11:46 f m

      Det gick finfint! jag fick påhälsning av flera lundakändisar, Det passar ju bra med lite torghandel om jag ändå åker mellan Lund och Rörum så kan jag ju spara en resa och fylla bilen med växter. Det är en bra grej, och ekoägg kan man inte få för många av, undrans om man kan ha en höna på en balkong.. nae, lite för lite sprättmöjlighet..

  6. 9 Anna Trädvård
    april 29, 2010 kl. 5:10 e m

    hallå igen. trevligt låter det med lite torghandel. säg till om du ska dit igen så ska jag göra en lov till lund.

    …men visst är det en polo (eller lupo?) du/ni har? bilen alltså. jag måste ge de bilarna lite cred – hade en kund en gång som köpte två cc-vagnar fulla med växter och med lite vilja fick vi in allt i hennes polo. haha.

    ville bara dela.

    tjohopp.


Lämna en kommentar


kategorier

Ladda in din e-mail för att få påminnelser när bloggen uppdateras, så missar du inte det roliga

Gör som 82 andra, prenumerera du med.